Campingpladsen i Alvesen

Guderup
Fynshav-Bøjden

Hent dagbog og billeder fra 2007 her

Med bil til Hamborg og herfra med toget til Bad Sooden-Allendorf. Herfra langs Werra til Meiningen.
Over til floden Saale som jeg fulgte til dens udløb i floden Main. Så fulgte jeg Main til Wertheim hvor floden Tauber løber ud i Main.
Ved Rothenborg forlod jeg Tauber, og kørte til Creilsheim. Herfra tog jeg toget til Fulda.
Jeg fulgte Fulda til Hann. Münden og herfra langs Weser til Bremen.
Fra Bremen med tog til Flensborg, hvor jeg blev hentet af Dorthe og Kristian. Jeg cyklede det sidste stykke fra Guderup til Jordløse.

CYKLING: 1200 km på 26 dage. Vægt bagpå 22 kg. Cykel: Letvægts turcykel med 7 indvendige gear. Påmonteret for-bagagebærer med hundekurv, 2 kg + Gipsy 7 kg.

Jeg kørte efter BVA’s kortbøger over Werra og Fulda i 1:50.000, der også indeholder adresser og telefonnumre på overnatningsmuligheder, Publicpress’ Radwanderkarte over Weser også 1:50.000 samt det tyske Cykelforbund ADFC’s kort i 1:150.000.

Overnatningerne var planlagt til så vidt muligt at ske på campingpladser.
I stedet for bagageposer havde jeg en taske på bagagebæreren. Det fungerede OK, men tasken holdt ikke. Derudover 2 store cykeltasker.

Planen var at køre til Bodensøen, men da det blev ved at regne og blæse, besluttede jeg at vende om i Creilsheim og køre hjemad i stedet.

Generelt for cykelruterne

WERRA:
Mest cykelsti. Skygge. Variabel belægning. Mange bakker på det midterste stykke. Overdækkede rastepladser. God skiltning.

SAALE:
Cykelsti og småveje. Mest asfalt. Manglende skygge. Dårlig skiltning.

MAIN:
Cykelsti. Asfalt. God skiltning. Ingen overdækkede rastepladser.

TAUBER:
Cykelsti. Asfalt. God skiltning. Bakker. Rastepladsen.

FULDA:
Cykelsti. Landevej og cykelsti langs landevej. Mest asfalt. God skiltning. Dårlige rastemuligheder. Ingen bakker.

WESER:
Perfekt vej. Cykelsti. Fulgte floden. Skygge. Overdækkede rastepladser. Asfalt. God skiltning.